Digitale strategie

Behaal sneller online succes met een uitgestippelde digitale strategie opgezet met onze Web-Kings

Jouw winnende digitale strategie

Je ziet het vaak: bedrijven die direct boven op iedere online ontwikkeling springen. Ze willen de concurrentie te slim af zijn, of doen het “omdat iedereen het doet”.

Helaas levert dit bijna nooit het gewenste resultaat op, omdat er iets belangrijks ontbreekt, namelijk een plan van aanpak (= strategie). Online succes behalen lukt namelijk alleen met een gedegen uitgestippelde digitale strategie.

Wat is een digitale strategie?
Je kunt een website bouwen en vervolgens wel kijken hoe het loopt, maar dat levert je in de praktijk weinig op. Een effectievere manier om online resultaat te behalen begint bij een digitale strategie. Dit is een uitgestippeld plan met doelstellingen om jouw bedrijf online te laten groeien. Er zijn een hoop factoren van invloed bij het maken van een digitale strategie.

Denk hierbij aan je bedrijfstak, het aantal concurrenten, en de vraag naar jouw product of dienst. Ieder bedrijf heeft dus een unieke digitale strategie nodig. Bij Web-Kings wordt een digitale strategie opgesteld aan de hand van 2 stappen.

Bedrijfsscan

De allereerste stap van een digitale strategie is het doen van onderzoek. We bekijken met verschillende analysetools hoe jouw organisatie er online voor staat. Daarbij kijken we ook hoe jij online scoort ten opzichte van concurrenten, en geven we helder advies over de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie.

Brainstormsessie

Met de bedrijfsscan hebben we jou en jouw concurrenten in kaart gebracht. Nu is het tijd om deze analyse te verwerken tot een gestructureerd plan. Dat doen we samen met jou aan de hand van een interactieve brainstormsessie. In deze sessie achterhalen we de missie, visie en doelstellingen van jouw organisatie en bouwen we samen een plan om je doelen te behalen.

“Met jouw kennis van de markt en onze digitale kennis creëren we een effectieve & werkende digitale strategie”

August, digitale strateeg Web-kings.nl

Waarom een digitale strategie?

Je wilt online stappen maken, en het liefst zo snel mogelijk. Een digitale strategie zorgt ervoor dat je op een efficiënte manier toewerkt naar de doelen van jouw organisatie en effectief klanten kunt bereiken. Hieronder vind je de voordelen van een digitale strategie:

Een digitale strategie is efficient en kostenbesparend

Een digitale strategie zorgt ervoor dat jij snel resultaat kunt boeken voor de laagste kosten. Je gebruikt namelijk alleen de middelen en kanalen die bijdragen aan het bereiken van jouw doelen.

Een digitale strategie biedt een duidelijk doel

Met een digitale strategie stel je doelen op waar je als organisatie naartoe kunt werken. De digitale strategie biedt overzicht, waardoor alle neuzen altijd dezelfde kant op staan.

Een digitale strategie zorgt voor nieuwe kansen

Bij een digitale strategie analyseer je de markt grondig. De inzichten van deze analyse kunnen je helpen om gaten in de markt te vinden. Dat zorgt voor nieuwe kansen en meer online succes, zowel op korte als lange termijn.

Wat is de uitkomst van een digitale strategie?

De uitkomst van een digitale strategie is een plan van aanpak. Dit plan van aanpak is vaak voor een periode van 6 tot 12 maanden. Soms kan de periode korter of langer zijn afhankelijk van de wensen en eisen.

Het plan van aanpak biedt houvast op allerlei (digitale) fronten zodat je altijd weet wat je moet doen. Denk hierbij aan verdere invulling van jouw website of aan welke marketingkanalen ingezet moeten worden. Elk kwartaal word het plan geëvalueerd en bijgeschaafd.

Wat moet ik aanleveren voor de bouw van een digitale strategie?

Voordat wij beginnen met het opstellen van een digitale strategie ontvangen wij graag de volgende informatie: in welke branche jullie actief zijn, jullie huidige sales proces en de resultaten hiervan, jullie huidige communicatiemiddelen en jullie beschikbaarheid.

Op basis hiervan hebben wij een goede startpositie om aan de slag te gaan met onze analyses.

Wat zijn jullie bronnen voor jullie analyses?

Wij raadplegen uiteenlopende bronnen bij het opstellen van de digitale strategie. Wij kijken naar jullie concurrenten en kijken hoe zij zich begeven online.

Wij kijken tevens naar de toekomstvisie op jullie markt. Hoe staat deze er over 5 jaar bijvoorbeeld bij? Welke kansen doen zich voor maar ook welke uitdagingen brengt het met zich mee. Al deze informatie combineren wij tot het plan van aanpak. Zo blijf je voor lopen en blijf je digitaal leider.

Hoe monitoren jullie de resultaten van de strategie?

Tijdens het opstellen van de digitale strategie stellen wij zogeheten Key Performance Indicators (KPI) op. Deze geven een indicatie of het plan verloopt volg verwachting of dat er werk aan de winkel is!

Deze indicatoren geven bijvoorbeeld aan hoeveel nieuwe aanvragen gegeneerd worden uit de website, hoeveel bezoekers op de website komen en natuurlijk hoeveel omzet er via de digitale kanalen naar binnenkomt.

Als iets niet overeenkomt met de verwachtingen dan gaan wij gelijk door naar de tekentafel.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Of heb je een andere vraag of opmerking?
We zitten voor je klaar. Neem contact met ons op via e-mail, telefoon of via dit formulier.

    × Hoe kan ik je helpen?