Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wij zorgen ervoor dat je beter gevonden word op Google. Onze Web-Kings staan klaar om jouw website verder te optimaliseren en de teksten te optimaliseren.

Zoekmachine optimalisatie

Ben jij op zoek naar een ervaren SEO specialist? Dan ben je bij Web-Kings aan het juiste adres! Jouw klanten zoeken in zoekmachines vaak op de naam van een organisatie of op een combinatie van zoekwoorden om de juiste informatie te vinden.

Hoe hoger en beter jouw website dus scoort in zoekmachines als Google, hoe meer potentiële klanten jouw website aantrekt.

Wat is SEO?
Met zoekmachine optimalisatie (SEO) scoort jouw website hoger in de zoekmachines zonder dat je er advertentiekosten voor betaalt.

Een goede SEO strategie vaststellen kan lastig zijn en hangt af van vele factoren, waaronder de activiteit van het zoekverkeer en jouw concurrenten. Wij beginnen altijd met een zoekwoordenanalyse.

Wij helpen je daarom graag om jouw website te optimaliseren en te verbeteren voor zoekmachines zodat jouw organisatie vindbaar is.

Wij beginnen met een zoekwoordenonderzoek, controleren jouw website en passen deze aan om beter gevonden te worden op Google.

Als je investeert in zoekmachine optimalisatie, krijg je veel meer en waardevoller organisch zoekverkeer, zonder advertentiebudget.

SEO verkeer converteert beter dan social media of advertenties.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel Zoekmachine Optimalisatie.

Wij zorgen dat de grote zoekmachines de informatie op jouw website gemakkelijk kunnen uitlezen. Daardoor zullen zoekmachines jouw website hoger in de zoekresultaten weergeven en kunnen klanten jouw website beter vinden.

Daarnaast doen wij een zoekwoordenonderzoek (zoekintenties) en brengen wij in kaart waar veel op gezocht word en waar eventuele kansen liggen. Het zoekwoordenonderzoek is de basis van al onze verdere stappen om beter gevonden te worden op Google.

Hoe wordt jouw website beter gevonden?

Er bestaat helaas geen magische knop waarmee jouw website binnen een dag bovenaan staat in Google.

Google gebruikt honderden verschillende meetpunten om een website te ‘ranken’, ofwel een positie toe te kennen. Uiteraard geldt; hoe beter jouw website op deze punten scoort, hoe hoger jouw website scoort in de zoekmachines. De eerste circa vijf meetpunten wegen echter zwaarder dan de rest, dus met relatief lage investeringen in tijd en geld kunnen wij snel goed resultaat behalen

Het kost tijd om beter gevonden te worden in Google. Met zoekmachine optimalisatie haal jij snel meer relevante bezoekers binnen!

Stephan, SEO expert Web-kings.nl

Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Kwalitatieve zoekmachine optimalisatie

Sommige mensen proberen de zoekmachines te manipuleren met zogenaamde ‘black hat’ SEO-technieken. Hierbij probeert men de zoekmachines te manipuleren op een wijze die niet toegestaan is. Op de korte termijn kan dit werken, maar op de lange termijn zal Google je als straf uit de zoekresultaten halen.

Wij raden je daarom aan om de focus te leggen op kwalitatieve SEO.
Search Engine Optimization gaat uiteindelijk over de kwaliteit van de informatie op jouw website. Zoekmachines geven voorrang aan websites die de meest volledige informatie bieden aan bezoekers.

Hoe beter de kwaliteit van de content op jouw website is, hoe beter jij dus gevonden zult worden in de zoekmachines.

Hoe bepaalt Google jouw positie?

Enkele elementen die meespelen met de ranking in Google:

Hoe snel de website laadt

Hoe de navigatiestructuur van de website is opgezet

Beantwoorden de teksten de vraag van de bezoeker

Of er gebruik wordt gemaakt van “rich content” zoals afbeeldingen en video.

Hoe lang bezoekers op een website blijven

De autoriteit van een website

Hoe werkt het Google algoritme?

Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt alleen Google zelf. Wel zijn er verschillende signalen die hinten hoe het er onder de motorkap voorstaat.

Goede kwaliteit van content en autoriteit zijn meetbare wardes die beïnvloed kunnen worden voor betere posities op Google.

Hier kan je meer lezen over de geschiedenis van het Google Algoritme.

Hoelang duurt het om resultaat te zien van de optimalisaties?

Als de aanpassingen zijn doorgevoerd nemen wij gemiddeld 3 tot 6 maanden de tijd om de resultaten te monitoren. In deze periode fluctueert vaak ook de positie van de zoektermen en duurt het even voordat Google deze stabiel maakt.

Op basis van de nieuwe resultaten kunnen weer nieuwe adviezen geimplementeerd worden.

Waar moet je op letten als je een nieuwe website bouwt voor SEO?

Als je een nieuwe website laat bouwen is het belangrijk om meteen rekening te houden met SEO. Je oude website heeft een bepaalde linkstructuur en ook bepaalde positities op Google.

Het is belangrijk om deze structuur over te hevelen in de nieuwe website om zo jouw felbegeerde posities te behouden.

Wij brengen jouw huidige site structuur in kaart en zorgen dat alle pagina’s verwijzen naar de juiste nieuwe pagina’s (redirects).

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een methode om autoriteit op te bouwen. Je kan dit doen door inkomende ‘linkjes’ te verkrijgen naar jouw website.

Dit kan bijvoorbeeld kosteloos door het inzetten van partners van je kan ook zogeheten sponsored links kopen.

Werkt dit ook voor internationale websites?

SEO kan je zeker toepassen op internationale websites in andere talen. Hierbij moet je wel letten op het goed vertalen van de content maar ook rekening houden met culturele verschillen.

Sommige Nederlandse zoekintenties zullen hier goed werken maar in het buitenland niet. Linkbuilding werkt ook in het buitenland maar hierbij geld wel dat er eerst goed onderzoek gedaan moet worden.

Welke tools gebruiken jullie om te monitoren?

Wij gebruiken verschillende tools om goed inzicht te krijgen in de posities op Google waaronder: AHREF, Google Search Console en Google Analytics.

Hoe ziet een zoekwoordenonderzoek eruit?

Een goed zoekwoordenonderzoek kijkt naar hoeveel verkeer/volume er zit op een zoekwoord en geeft een indicatie van hoe concurrerend dit zoekwoord is.

Resultaten zoekwoordenonderzoek

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen?

Of heb je een andere vraag of opmerking?
We zitten voor je klaar. Neem contact met ons op via e-mail, telefoon of via dit formulier.

    × Hoe kan ik je helpen?