Vision Ooglaseren Web-Kings

Case: Vision Ooglaseren

13 september 2019
(Laatste update:
31 maart 2021)
Leestijd: 2 minuten
Auteur: August Long Name

Vision Ooglaseren, een toonaangevende ooglaserkliniek in Nederland, benaderde ons voor een volledige digitale transformatie. Wij zorgden voor een plek bovenaan in Google, een razendsnelle en mobile-friendly website, en aanzienlijk meer nieuwe klanten. In dit artikel leggen we je uit hoe we deze kliniek online succesvol hebben gemaakt.

Het website-ontwerp, de huisstijl, de teksten op de website, de gebruiksvriendelijkheid – alles moet met elkaar in verbinding staan als je maximaal resultaat wilt behalen.

5 stappen naar online succes

Er is veel concurrentie op het gebied van ooglaseren in Nederland. Hoe zorg je ervoor dat Vision Ooglaseren dan boven de rest uitsteekt? Door de juiste online factoren met elkaar te verbinden en ze naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Wat houdt dat in? Je hebt een technisch soepel lopende website nodig, een slim en gebruiksvriendelijk design, passende content, en een goede online marketingstrategie.

Stap 1: Bedrijfsstrategie

We trappen altijd af met een bedrijfsanalyse. Wat is de missie? Wat heeft jouw bedrijf dat concurrenten niet kunnen bieden? Met behulp van een verschillende analysetools en brainstormsessies op locatie achterhaalden we de sterke punten van de kliniek. Vervolgens zijn we samen aan de slag gegaan met het bedenken, ontwerpen en bouwen van Vision’s digitale pad.

Stap 2: Technische website-optimalisatie

De oude website hebben we ‘onder de motorkap’ volledig opgeschoond en opgeschroefd naar de huidige internetstandaarden. Zoekmachines vinden geoptimaliseerde websites veel interessanter. Zo verscheen de kliniek al snel veel hoger in de zoekresultaten, en kwamen er meer klanten binnen.

Stap 3: Website design

Aan de voorkant zorgden we voor een unieke en herkenbare huisstijl. Aan de achterkant zorgden we voor een supersnelle website die op alle apparaten vlekkeloos werkt. Niemand heeft zin om voor elke kleine aanpassing een developer in te schakelen. Daarom hebben wij de website zo gebouwd dat medewerkers ook gemakkelijk zelf teksten en foto’s kunnen bewerken.

Stap 4: Digitale marketing

Sterke advertenties kunnen het verkeer naar je website sterk beïnvloeden. Onze specialisten hebben advertenties op Facebook en Google Ads ingeschakeld en we zagen direct een toename in het aantal nieuwe afspraken bij de kliniek. Zoek voor het gemak eens op ‘ooglaseren’, en je ziet dat onze aanpak werkt. Vision Ooglaseren verschijnt bovenaan in je zoekmachine.

Stap 5: Monitoren en bijsturen

We blijven je website monitoren en bijsturen, ook als we klaar zijn met bouwen. Maar we zorgen ook dat je zelf inzicht hebt in de prestaties, bijvoorbeeld via Google Analytics. Tot op de dag van vandaag is de website van Vision razendsnel, en halen we maximaal rendement uit het online marketingbudget.

Benieuwd hoe we jouw bedrijf online verder kunnen helpen? Stuur ons een berichtje! Je bent ook altijd welkom voor een kopje koffie op ons kantoor.